ΟΡΦΕΟ: «Ελένη» του Ευριπίδη, Σάββατο 31 Ιουλίου

Πολιτισμός

  Με την τραγωδία του Ευριπίδη «Ελένη» την οποία ανεβάζει το Σάββατο 31 Ιουλίου 2021, στις 9 το βράδυ, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, ολοκληρώνεται το πρόγραμμα των παραστάσεων του 50ου Φεστιβάλ Ολύμπου για το μήνα Ιούλιο.

  Η «Ελένη» διδάχθηκε το 412 π.χ. στα Διονύσια, με τον Ευριπίδη να χειρίζεται με μεγάλη ελευθερία τους μύθους γύρω από την υπόθεση του έργου του.  Η τραγωδία σκηνοθετήθηκε από τον Βασίλη Παπαβασιλείου, σε μετάφραση Παντελή Μπουκάλα.

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ-Η ΥΠΟΘΕΣΗ

   Η παράσταση που καταδεικνύει τη ματαιότητα του πολέμου, αφού τόσο για τους νικητές όσο και για τους νικημένους οι συνέπειές του διαχρονικά είναι εξίσου ολέθριες. Η Ελένη το σύμβολο πάθους και πόθου, αλλά και των αφορμών.

  Ο Ηρόδοτος και ο Όμηρος ισχυρίζονται πως μετά την άλωση της Τροίας η Ελένη περιπλανήθηκε μαζί με τον Μενέλαο, καταλήγοντας στην Αίγυπτο. 

  Ο Ευριπίδης, αντίθετα, διατείνεται πως η πραγματική Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία. Μόνο το είδωλό της πήγε εκεί. Γιατί την έκλεψε ο Ερμής, ακολουθώντας τη βούληση της Ήρας, και την παρέδωσε στον Πρωτέα, τον βασιλιά της Αιγύπτου, για να την προστατέψει. 

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

  Ο Βασίλης Παπαβασιλείου, αναφέρει:                                         

  «Ο 5ος αιώνας π. Χ. οσονούπω τελειώνει. Τελειώνει ο «χρυσούς αιών» του «κλεινού άστεως». Η Αθήνα ολοκληρώνει μια διαδρομή που την οδήγησε από τους ιδρυτικούς θριάμβους στον Μαραθώνα και τη Σαλαμίνα εναντίον των Περσών και την ακτινοβολία της εποχής του Περικλή στον Πελοποννησιακό πόλεμο, τον φονικό λοιμό και την καταστροφή στην Σικελία, προϊόν της γοητείας του Αλκιβιάδη.

   «Στην Τροία δεν πήγα εγώ, μόνο το όνομά μου», λέει η Ελένη. Όλοι οι πόλεμοι χρειάζονται τον εξωραϊσμό ενός προσχήματος για να πυροδοτηθούν. Είτε το επίδικο αντικείμενο λέγεται Τροία, είτε Σικελία,  η κατακτητική μηχανή χρειάζεται πάντα «ένα πουκάμισο αδειανό», «μιαν Ελένη» για να πάρει μπρος, ένα όνομα που βαφτίζεται κίνητρο. Τα  αποτελέσματα είναι αναπόφευκτα κωμικοτραγικά.»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας, Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου, Συνεργάτης σκηνοθέτης-Δραματουργία: Νικολέτα Φιλόσογλου, Σκηνικά- Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου, Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου, Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος, Ενορχήστρωση – Μουσική διδασκαλία: Γιώργος Δούσος, Moυσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου, Βοηθός χορογράφου: Σοφία Παπανικάνδρου, Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα- Μαρία Ιακώβου, Βοηθός σκηνογράφου -ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη, Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη, Οδηγοί σκηνής: Γιάννης Παλαμιώτης, Μαρίνα Χατζηιωαννίδου

  Παίζουν: Έμιλυ Κολιανδρή (Ελένη), Θέμης Πάνου (Μενέλαος), Αγορίτσα Οικονόμου (Θεονόη), Γιώργος Καύκας (Θεοκλύμενος), Έφη Σταμούλη (Γερόντισσα), Δημήτρης Κολοβός (Αγγελιοφόρος Α’), Άγγελος Μπούρας (Αγγελιοφόρος Β’),  Δημήτρης Μορφακίδης (Τεύκρος),  Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Θεράπων), Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ορέστης Παλιαδέλης (Διόσκουροι)

  Χορός:  Νεφέλη Ανθοπούλου, Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, Λουκία Βασιλείου, Μομώ Βλάχου, Ελένη Γιαννούση,  Ηλέκτρα Γωνιάδου, Νατάσα Δαλιάκα, Χρύσα Ζαφειριάδου, Σοφία Καλεμκερίδου, Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κυριακίδου, Κατερίνα Πλεξίδα, Μαριάννα Πουρέγκα,  Φωτεινή Τιμοθέου, Χρύσα Τουμανίδου

  Μουσικοί επί σκηνής:  Γιώργος Δούσος (φλάουτο, κλαρίνο, σαξόφωνο, καβάλ), Δάνης Κουμαρτζής (κοντραμπάσο), Θωμάς Κωστούλας (κρουστά), Παύλος Μέτσιος (τρομπέτα, ηλεκτρική κιθάρα), Χάρης Παπαθανασίου (βιολί), Μανώλης Σταματιάδης (πιάνο, ακορντεόν).

 ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Τιμή προπώλησης: 12 €

Κανονικό εισιτήριο: 15 €

Φοιτητικό/ Άνω των 65 / Άνεργοι/ Ομαδικό: 10 €

ΑΜΕΑ & Συνοδοί ΑΜΕΑ: 8 €

  ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ.

  Βιβλιοπωλείο ΝΕΣΤΩΡ Κατερίνη Πιερίας, Κανάρη 5 (2351036024)

  Βιβλιοπωλείο 1900 Κατερίνη Πιερίας, Βασιλείου Β. 2  (2351028900)

  Τουριστικό κατάστημα  ΚΑΨΑΛΗ, Αγίου Νικολάου 24 Λιτόχωρο Πιερίας (2352083400) 

  «Το Βιβλιοπωλείο» ΑΜΑΝΑΤΗΣ, Πλαταμώνας Πιερίας (2352042606) 

   www.ntng.gr | VIVA.GR

Τα εισιτήρια που διατίθενται σε μειωμένη τιμή προπώλησης, πωλούνται μέχρι και το μεσημέρι της ίδιας ημέρας της παράστασης.

  ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ Λόγω των μέτρων υγειονομικού ενδιαφέροντος που επιβάλλει η πολιτεία, οι θεατές κατά την είσοδο στο αρχαίο θέατρο του Δίου τη διαμονή και την έξοδο, επιβάλλεται να φορούν την προστατευτική μάσκα